global_citglobalΚαλώς ήρθατε στην εκπαιδευτική μας πύλη. Σκοπός αυτού του διαδικτυακού τόπου είναι να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό περιβάλλον προβληματοκεντρικής μάθησης, για την διαπραγμάτευση θεματικών ενοτήτων στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη με τη βοήθεια της υπερμεσικής τεχνολογίας. Στο συγκεκριμένο τομέα, θα βρείτε ολοκληρωμένα διδακτικά πακέτα και μαθησιακές δραστηριότητες, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων.
ΗμερομηνίαViews
Total927
Σα. 181
Κυ. 121

Η ανάληψη ρόλων είναι μια διδακτική τεχνική που προκαλεί τους μαθητές να εμπλακούν στο παιχνίδι της αναζήτησης γνώσεων, της αντιπαράθεσης ιδεών και της συνεργατικής μάθησης. Μια καλά οργανωμένη μαθησιακή ακολουθία δίνει έμφαση στον πραγματικό κόσμο των μαθητών κινητοποιώντας τους να εμπλακούν ενεργά στο παιχνίδι της γνώσης.

Τι είναι η ανάληψη εναλλακτικών ρόλων;

Στις περισσότερες περιπτώσεις , κάθε μαθητής (ή μια ομάδα μαθητών) αναλαμβάνει ένα ρόλο και προσπαθεί να υποστηρίξει τις θεωρητικές προϋποθέσεις που τον στηρίζουν, ενώ άλλοι μαθητές ή ομάδες μαθητών προσπαθούν να αναλάβουν τον αντίθετο ρόλο. Έτσι δημιουργείται ένα αυθεντικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης και γνωστικής αντιπαράθεσης, που προκαλεί την ανάπτυξη διαδικασιών κριτικού στοχασμού, αξιολόγησης και ενσυναίσθησης.

Η δική μας  εναλλακτική πρόταση περιλαμβάνει τα εξής γενικά στάδια ανάπτυξης (που μπορούν να τροποποιηθούν για να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες συνθήκες των εκάστοτε μαθητικών ομάδων)*:

  1. Εισαγωγή-παρουσίαση διδακτικού σεναρίου
  2. Ανάθεση ρόλων
  3. Δημιουργία ομάδων
  4. Αναζήτηση πληροφοριών-γνωστικών σχημάτων
  5. Συνεργασία-Αντιπαράθεση μέσα στην ομάδα (ερωτήσεις αναστοχασμού)
  6. Σύνθεση εργασιών μέσα στην ομάδα (δραστηριότητα wiki)
  7. Συζήτηση στην τάξη
  8. Κατασκευή νοητικού χάρτη
  9. Ανακεφαλαίωση

Προεπισκόπηση πρότασης στο περιβάλλον LAMS ΕΔΩ

*Υπάρχει έτοιμο παράδειγμα στην ενότητα "Προτάσεις Μαθημάτων / Διατροφή".

Σύνδεση

Συνδεδεμενα Μελη

Έχουμε 29 επισκέπτες συνδεδεμένους